Ana içeriğe atla

Arduino ile kendi arabanızı yapın..


Gerekli malzemeler
  •   2 adet dc motor (ben 12 volt 500 rpm kullandım)
  • Arduıno uno r3
  • arduıno motor shield
  • 1 adet 9 gram servo
  • 12 volt pil(ben 12v 2200 MAH 3s lipo kullandım)
  • yeteri kadar jumper ve cırt cırt
  • gövde için dayanıklı ve hafif bir malzeme (ben duralit kullandım)
  • 4 tane teker
  •  Bir kumanda ve alıcısı 4 kanal yeterlidir.

Yapım Aşaması
Arkadaşlar ben yaptığım aracın tamamen her şeyinin kendime ait olmasını istiyordum. Bu yüzden tasarımından programlamasına kadar olan kısımlarının tamamını kendim yaptım. Tasarım kısmını tasarlarken solidworks kullandım. Bilmeyen arkadaşlar için söylemek istiyorum. Sadece 1 haftalık günde 3-4 saat ayırarak öğrenilebilecek bir program. Tasarım kısmının fotoğraflarını paylaşacağım yapmak isteyen arkadaşlar için kafalarında bir fikir oluşabilir. Tekerlerin jant kısmını solidworks ‘den çizip 3d yazıcı kullanarak çıkartabilirsiniz. Fakat yurtiçi veya yurtdışından hazır teker alırsanız hem daha güzel görünümlü hem de daha sağlam oluyor. Benim kullandığım motorlar 4 mm kalınlığında mile sahipti.
 




……….. tekerler ile motor mili arasındaki 3d yazıcıdan çıkmış parçalar……
Kullandığım tekerlerin motor mili girecek kısmı 6 gen şeklinde tasarlanmış. Bu yüzden motorlar ile tekerlek arasına uygun bir parça yapmam gerekiyordu. Bu yüzden fotoğraflarda da göreceğiniz parçayı çizdim ve 3d yazıcıdan çıkarttım. Arabanın ön tekerlerin kontrolü için de yine parçaları çizdim ve 3d yazıcıdan çıkarttım. Malzemelerin hepsi hazır olduktan sonra gelelim montaj kısmına. :) 3d yazıcıdan çıkan parçaların motor kısmına uygun tarafını motor miline sokun ve eğer parça sallanıyorsa yapıştırıcı yardımı ile sabitleyebilirsiniz. Diğer kısmını ise 6 gen olan tekere yerleştirin ve bir vida yardımı ile tutturabilirsiniz. Motorları ise gövdeye yerleştirebilirsiniz ve cırt cırt yardımı ile motorları sabitleyebilirsiniz. Ön tekerlek kısmını ise yine parçaları yerleştirip bir vida yardımı ile tutturabilirsiniz. Servoyu gövdede kendine ayrılmış yere yerleştirin ve yapıştırmak istemiyorsanız vidalayabilirsiniz. Ön tekerleri hareket ettirmek için ise 2 teker arasındaki 3d yazıcıdan çıkmış parçaları yerleştirin. Ben servonun başlık kısmı yetersiz kaldığı için 2 farklı ucu keserek birleştirdim. Ve servoyu bir vida yardımı ile çubuğa taktım. Motorların + ve – ucunu motorshield a bağladıktan sonra lipo pili artı + ve – kısımlarına dikkat ederek motorshield a bağladım. Servoyu ise lipo pilin balans ucundan – kısmını siyah kabloya, + kısmını ise mavi kabloya takarak besledim. (siz harici bir 5v kaynaktan beslerseniz eğer servonuz daha uzun süre yaşayacaktır :) ) Sinyal ucunu ise motorshield üzerindeki ser1 kısmına taktım. Radio alıcısını motorshield üzerindeki 5 V ve gnd uçlarından besledim. Arduino alıcı ve lipo pilin araç hareket ederken engel olmaması için cırt yardımı ile tutturabilirsiniz. Hayırlı Çalışmalar arkadaşlar kolay gelsin









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Levhalar ve Levha Tektoniği

Başlangıçta tüm kıtaların Pangea adında tek bir kıta olduğu, sonradan parçalanıp dağılarak zamanla günümüzdeki yerlerine ulaştığı görüşüne dayanan kıtaların kayması kuramını aslında 1912'de bir meteorolog olan Alman bilim adamı Alfred Wegener ortaya attı.

Gezegenlerin Türkçe Adları

Vâr oluştan bu yana, tüm kişioğlunuñ (insanoğlunuñ) ilgisiñi çekmiştir gökyüzü. Eski kişiler de gökyüzünde erişilmez olan dahası kimi oğur (zaman) tapındıkları bu nesnelere adlar takmışlardır. Öyle ki, “güneş, ay, yıldız” gibi bir takım gök nesneleriniñ adları töz (temel) sözcükler olarak taplanır (kabūl edilir).

REYHANLI AŞİRETİ BOYBEYİ MURSELOĞLU HAYDAR BEY'İN AFFI VE MARAŞ'A İSKANI Ö

Teşkilatçı bir yapıya sahip olan Maraş Valisi Kalender Paşa, bölgesindeki Türkmen Aşiretlerini kendi aralarında örgütleyerek hem aralarındaki anlaşmazlıkları asgariye indiriyor hem de bölgede kendi gücünü ortaya koyuyordu.